Det er sommer og jeg har hatt to av mine mest travle uker i år! Fulle lister er ikke en selvfølge under sommermånedene.
Når du kjenner målgruppen din kan du i stor grad styre din egen avtalebok. Om sommeren møter kundene dine på andre plager enn resten av året, det gjelder å trykke på de rette utfordringene din kunde står over til en hver tid! Klarer du dette, ja da spiller det ingen rolle om det er ”høysesong” eller ferietid på klinikken din.
I mitt tilfelle har jeg gjort en rekke forberedelser og tiltak for å sørge for godt belegg også i sommerferien. Dette har jeg gjort:
1: Analysert og kartlagt min målgruppe
2: Satt meg mål og planlagt etter mine fokusperioder
3: Holdt infokvelder som en del av min strategi
4: Kjørt nyhetsbrev rettet mot mine spesifikke målgrupper
5: Målrettede annonser og kampanjer rettet mot mine målgrupper og deres utfordringer.
Planlegging viktig!
Som sagt så ligger det planlegging og strategi som grunnlag for at jeg har hatt godt belegg selv når solen har varmet som mest. Ingenting er tilfeldig. Grunnlaget jeg nå sitter med er et resultat av grundig arbeid og planlegging gjennom hele året.
Dersom du ønsker fulle lister neste sommer, kan det kanskje være lurt å starte med planleggingen for det allerede nå?
Ønsker deg en super fin sommer!
Vennlig hilsen Monica