Massasjeterapeut Linda gjør seg sett og hørt via Facebook

Monica AschimDrift av klinikk, Tips terapeuter

For å drive en suksessfull terapeutvirksomhet krever det mer enn å bare ha et ønske om å hjelpe noen med vondt i kroppen og topp. Det krever hard og fokusert jobbing, det skal jeg ikke legge skjul på. Men med gode arbeidsmetoder og verktøy, vil du klare å nå målene dine mye enklere og fortere.

Ved å være mye mer bevisst og involvert i synliggjøringen av din egen bedrift, så vil markedsføringen din bli både morsom og lettere.

Mye av det å synliggjøre deg i dag handler om å både tørre å være synlig, men også det å bruke bl.a Facebook korrekt, og det å skille deg ut fra konkurrenten.

Her er det ”skille deg ut” som er nøkkelordet- Hvordan skal DU skille deg ut?

For mange kan det være lurt å bruke Facebook som en av markedsføringskanalene for å synliggjøre din bedrift og dine tjenester.

Med Norgesterapeutene sitt nettbaserte markedsføringskurs hjelper vi deg som er terapeut hele veien, med steg-for-steg veileding. Vi jobber med alle de ulike markedsføringkanalene som er viktig for din bedrift.

Massasjeterapeut Linda gjør seg sett og hørt via Facebook
adagio-massasje-Linda

I dagens blogginnlegg skal du få møte Linda, hun driver en massasjeklinikk på Gjøvik. Etter å ha deltatt på vårt 4-ukers markedsføringskurs for terapeuter har hun virkelig skilt seg ut og gjort seg mer synlig i sitt nærmiljø.

Linda har vært en dyktig kursdeltager og implementer, prøvet og feilet utfra læringen og verktøyene hun har fått under kursets gang, webinarer vi har holdt og oppgaver hun har måttet jobbet med på dypet.

Du og jeg er nå så heldige å få høre Linda sine egen erfaringer hun har hatt med å synliggjøre seg på Facebook.

«Fra å drive en relativt usynlig massasjeklinikk på Gjøvik har jeg nå gjort meg mye mer synlig og kjent blant lokalebefolkningen. Klinikken min gikk egentlig ganske bra før jeg deltok på Norgesterapeuten sitt markedsføringskurs. Mye fordi jeg har hatt et godt samarbeid med en kiropraktorklinikk.

Men jeg valgte likevel å melde meg på Norgesterapeutene sitt 4-ukers markedsføringskurs fordi jeg forsto at jeg måtte markers meg i området og få en klarere profil, bli tydeligere på hvem jeg er og hva jeg tilbyr»

Hva har vært det beste med markedsføringskurset for deg som terapeut?

«Jeg har litt mye mer bevisst på mitt varemerke og kommunikasjon utad. Jeg har kunnet stille Monica og Carina spørsmål når jeg har hatt behov og jeg har fått alltid fått konkrete tips– og raske svar tilbake.
Og det at vi får steg-for-steg hjelp gjør det mye lettere å forstå og ikke minst sette ting ut i praksis.
Nettverket Norgesterapeutene tilbyr har vært fin for å ha noen å sparre tanker og idéer med. Og fint å få tilbakemeldinger fra både de andre deltagerne og fra Carina og Monica, det gjør alt mye enklere og mindre skummelt.

Jeg har også satt veldig pris på tips om spennende apper og bilderedigering, mulighet til å være kreativ – bilder er gøy! Nå kan jeg lage bilder som engasjerer på Facebook og lage mine helt egen forsidebilder»

Du har valgt å bruke Facebook som en markedsføringskanal for å gjøre deg mer synlig, hva har dette betydd for deg?

«Det har gjort at flere har blitt bevisst om meg/min klinikk, satt meg på kartet rett og slett.

Jeg har doblet antall følgere på Facebook på kort tid, da er det mer inspirerende å poste innlegg, og man kan nå veldig mange hvis man sponser innlegget, midt i målgruppen. Jeg tenker hele tide på å være Top-of-mind som jeg har lært i kurset ☺»

Med dette bildet fikk Linda over 400 kommentarer, det gir stor verdi!

Med dette bildet fikk Linda over 400 kommentarer, det gir stor verdi!

Visst du skal gi andre terapeuter noen gode råd til bruk av Facebook, hva ønsker du da å tipse de om?

  • Fokusperioder gjør det enklere å skrive innlegg som kan være interessante for dine følgere
  • Bruke planlegg-funksjonen på facebook, det er tidsbesparende og du kan lage og legge klart innlegg for de neste to-tre ukene samtidig.
  • Lage bilder til innlegg
  • Lage innlegg som engasjerer og som kan være til nytte for følgerne
  • Ikke vær redd for å prøv deg frem, det er eneste måten å se hva som fungerer.

Hvilke konkrete forandringer har skjedd med terapeutvirksomheten din siden du deltok på kurset?

«Jeg har spisset min kompetanse og bedret kommunikasjon ut til min målgruppe.
Jeg er bevisst på hva som skiller min merkevare fra andre, hva som er mine og min bedrifts styrker, og bruke dette bevisst i kommunikasjon med min målgruppe.

Antall følgere på facebook har økt på kort tid – mange tilbakemeldinger om at de nylig oppdaget meg på facebook.

Jeg har fått en jevn tilstrømning av nye kunder som forteller at de ble tipset personlig av en venn eller kollega – blitt mer bevisst på og tør og bruke kundene som mine ambassadører»

Er dette et markedsføringskurs du anbefaler ande terapeuter og klinikkeiere?

Absolutt!
Jeg har stått litt i stampe tidligere, men har fått mange nye ideer for markedsføring, som er mer eller mindre gratis å bruke, men virkningsfulle. For meg har dette vært, og er, en viktig prosess. Monica og Carina er profesjonelle, engasjerte og kan sitt fag, og er genuint interessert i å hjelpe.

Kanskje jeg ser deg på vårens kurs?

Lykke til, Linda Adagio Massasje & velvære