Ønsker du mer suksess med din klinikk? Her mine 3 beste tips!

Monica AschimDrift av klinikk, Tips terapeuter

Har du noen gang kjent på frustrasjonen over at klinikken din ikke går slik som du ønsker eller drømmer om? Føler du at du har lagt ned mye tid og arbeid, uten at det ser ut til å fungere?

Det er ikke nok å drømme om suksessen, den må planlegges!

synliggjøring-fullbooket-fåkunder-terapeut-skap-suksess-behandler

Bruk tiden din klokt – bedre planlegging og struktur vil gi deg suksessen du drømmer om enda fortere!

Har du kjent på den følelsen av at klinikken din kan gå litt sakte, eller har den stoppet litt opp? Kanskje er du bare er lei av en ustabil kundekrets og inntekter deretter?

For øyeblikket lærer vi våre kursdeltagerne (i Norgesterapeutene sitt 4-ukers markedsføringskurs for terapeuter) alt som skal til for å drive en suksessfull klinikk.

Vil du skape mer suksess for din bedrift?

Her er 3 av mine beste tips!

  1. Planlegging

Jeg bruker å si at du må planlegge for suksess. Sett deg ned og drøm, tørr og drømme stort – og sett deg mål – ikke vær beskjeden. Det er disse drømmene, disse store tankene som du skal strekke deg etter.

Men det viktigste er å få ALT ned på papir og dokumentert.

  1. Få orden og system

Når du sitter å planlegger, skriv ned alle store prosjekter du har foran deg i en kalender. Få en oversikt over de neste 6-12 månedene. Mitt råd er å skrive ned både private og jobbrelaterte prosjekter, da alle disse er hendelser som kommer til å kreve tid og engasjement fra deg.

  • Eksempel på private prosjekter kan være: bryllup, konfirmasjon, dåp osv.
  • Eksempel på jobbrelaterte prosjekter kan være: Et arrangement, et foredrag, stå på stand, feire jubileum osv.

Få alt inn i en kalender som gir deg en god oversikt over alle dine prosjekter. Og vær selvkritisk, lar alt seg virkelig gjøre? Lær deg også og si nei til prosjekter som vil stå i veien for deg og dine egne planer/drømmer.

Jeg delte nettopp dette flotte bilder med våre kursdeltagere. Og som man sier – det enkle er ofte det beste – en helt enkel Rimi-kalender.

Dette kaller jeg for grovplanlegging, videre deler jeg opp året i perioder, hvor alle prosjekter planlegges og karlegges grundig. Videre planlegger jeg hver uke grundlig, og setter opp «ToDo»-lister hver dag.

Så spring til din nærmeste matbutikk, og start planleggingen din allerede i dag!

  1. Få orden på markedsføringen din.

Det er mye jeg kan si om markedsføring, men for å gi deg et godt starttips – tenk strategisk! Del året ditt inn i ulike fokusperioder, og hold deg til en periode om gangen som du kan fokusere markedsføringen din rundt.

Dette vil gjøre jobben med å markedsføre klinikken/tjenesten din mye lettere, mer oversiktlig, og mye mer GØY!

Igjen gjelder det med å få alt ned i kalenderen. Få også inn i kalenderen når viktige telefoner må tas, når markedsmaterialer må ordnes, bestilles osv.

Gå ikke glipp av ny og viktig læring!