Planlegg for suksess!

Monica AschimDrift av klinikk, Tips terapeuter

Har du noen gang hatt stor planer, som aldri har blitt noe av? Hva er det som gjør at noen drømmer eller planer forsvinner, aldri blir gjennomført, eller rett og slett blir en katastrofe?

Hva er det som gjør at din klinikk ikke går bra, og naboklinikken har fulle lister?

Kurs, markedsføring, terapeuter, unik,

Sette seg mål er viktig, et av målene bør innebære hvordan Du skal skille deg ut!

Terapeuter må også sette seg mål med sin business!
Du planlegger vel ikke for en bedrift som går slik havveis, eller en økonomi som ikke går rundt, eller i verste fall en nedleggelse? Hva er det da som gjør at noen lykkes og andre ikke?

Flaks? Kanskje det, du vil alltid ha noen rundt deg som glir lett gjennom livet, men for de aller fleste andre så ligger det mye jobb, grundig planlegging og en enorm fokus for å nå drømmene sine. Det er derfor viktig å sette seg store mål. Målene må være realistiske, men samtidig noe å strekke seg etter.

Målene dine må være tydelige!
For å få suksess er det mange faktorer som spiller inn, har du 100% klart for deg hva målene dine er? Hvordan du vil at produktet ditt skal fremstå? Er bedriftsprofilen din klar og tydelig? Og er du sikker på at du vet hvem målgruppen din er? Eller for å vende på det, er det klart og tydelig for dine kunder hvem du er og hvilke produkter du selger, eller hvilke tjenester du tilbyr? Jo enklere og tydeligere du formidler deg selv og klinikken din, dess klarere er det for kundene dine hva du tilbyr, og lettere for de å velge nettopp deg.

Er det alt?
Absolutt ikke, som sagt så er det mange faktorer som spiller inn. Når du først har lagd deg en profil som er innbydende, enkel og tydelig, så vil kunden lettere finne deg. Her kan du lese våre beste nettsidetips!
Det som er viktig nå, er hvordan kundene dine opplever det som er innenfor dørene dine. Her er det du som må skape magi! Hva ville du selv satt pris på om du gikk til en terapeut for å få behandling eller veiledning? Det er det bare du som vet, og bruk dette i din egen business, skap en sfære, en opplevelse, og gi kundene dine verdi slik at de ikke skal være i tvil hvem de skal gå til neste gang…

Planlegg alltid for suksess, kanskje det er din klinikk det står kø utenfor neste gang 😉

Klem Monica