Effektive og rimelige måter å nå ut til kunder på, finnes det?
For noen uker siden gjennomførte vi i Norgesterapeutene en workshop i hvordan du som terapeut på en god og kostnadseffektiv måte kan synliggjøre/markedsføre deg, din klinikk og dine tjenester. Vi hadde en hel dag med kun nyhetsbrev på agendaen.
Vi var litt spent på hvordan kurset ville bli mottatt. Ville det fungere å undervise og hjelpe til med det tekniske samtidig? Men med steg-for-steg undervisning viste vi deltakerene hvordan de skulle gå frem for å klare og gjøre alt på egenhånd.
Du kan komme langt selv med lite tekniske kunnskaper
Vi fant fort ut at ikke alle våre kursdeltagere hadde like mye pc-kunnskaper. Men det var utrolig hvor bra det gikk.
Mens Carina underviste, gikk jeg rundt og hjalp de som stod fast rent teknisk. Vi fikset og redigerte bilder på plass, og deltagerne satt til slutt igjen med ferdige nyhetsbrev – med strategier på gang, egen maler klare til bruk, og selv alt det teknisk på stell.
«Vi var skikkelig imponert over fremgangen de hadde på kun 1 dag!»
Hvorfor fungerer nyhetsbrev?
Vet du hvordan du skal bruke et nyhetsbrev, så er det faktisk en av de mest kostnadseffektive markedsføringskanalene som finnes.
Men, som med alt annet, for å lykkes må du vite hva som er dine styrker og verdier. Og ikke minst, hvem som er din målgruppe.
Du må ha et mål, en plan og en god strategi. Så foruten alt det tekniske oppsettet, lærte vi også kursdeltagerne å spisse sine tanker, ideer og ønsker for å nå frem til kunden. Det vil si- hva som skal til for å få kunden til å åpne nettopp ditt nyhetsbrev og lese hva du har på hjertet.
Er ikke alle nyhetsbrev bare søppel tenker kanskje du?
Åpner du alle nyhetsbrev? Nei, tenkte meg vel det, og mest sannsynlig så går mange rett og slett rett i søppelkassen.
Da har bedriften som skriver til deg ikke vært spesifikk nok, eller klart å trigge din nysgjerrighet, Hvordan skal da du som driver en forholdsvis liten bedrift klare å få dine kunder til å lese dine nyhetsbrev? Eller hvorfor skal du i det hele tatt ha troen på at dette faktisk fungerer?
Hvorfor anbefaler jeg nyhetsbrev som markedsføringskanal for terapeuter?
Jeg jobber selv som terapeut, og driver en naprapatklinikk i Oslo. Jeg har jobbet lenge med å finne ut hva som fungerer for oss og vår terapeutvirksomhet. Og jeg tror at det er nettopp lille deg og meg som kan klare å nå ut med våre nyhetsbrev.
Ved å bruke riktige teknikker så kan du klare å nå rett inn i hjerterota, eller til kjernen av de utfordringene dine kunder står overfor. Det er gøy å se at at man åpner kundens nysgjerrighet og interesse – det er da du har mulighet til å få kunden i kjøpe-/bestillingsmodus.
Nyhetsbrevet er også en fin måte å presentere og markedsføre nye produkter eller tjenester du tilbyr hos deg. Eller følge opp kunder du ikke har sett på en stund. Det er også en genial måte å skaffe deg nye potensielle kunder på.
Senest denne måneden hadde 120 helt nye personer skrevet seg opp på mitt nyhetsbrev, dette på under KUN to dager. Dette er faktisk 120 helt nye potensielle kunder som jeg kan drive målrettet markedsføring mot
– med informasjon de faktisk ønsker og har sagt JA til å motta 🙂
Du leste kanskje også hvordan jeg på kun 10 minutter økte omsetningen min med 6.300 kr? Nettopp med nyhetsbrev og gode strategier for å nå ut til mine kunder på.
Håper du har blitt litt mer nysgjerrig på mulighetene med å bruke nyhetsbrev ☺
Ønsker du flere tips, råd og inspirasjon fra oss? Sette deg opp på vårt nyhetsbrev da vel. Her får du også oppdateringer om nye spennende og nyttige kurs for deg som driver klinikk/terapeutvirksomhet.
Vennlig hilsen Monica og Norgesterapeutene
PS! Her kan du lese om en annen spennende workshop vi nettopp har hatt, og kommer til å ha igjen – «Hvordan du enkel kan lage dine egne flyers og plakater»