Få mer ut av bedriftssiden din på Facebook!

Monica AschimDigital markedsføring, Markedsføring, Tips terapeuter

Innsiktsfunksjonen for bedriftssider på Facebook er et veldig fint verktøy for deg som bruker Facebook i markedsføringen av din bedrift.

Dette er et verktøy som ligger lett tilgjengelig inne i menyen til Facbook-siden din. Men selv om den er tilgjengelig er det ikke alle som bruker den aktivt.

3 gode grunner til hvorfor du MÅ bruke dette verktøyet:
  1. Du får full oversikt over hvilke innlegg som skaper mest engasjement. Ved bruk av denne informasjonen kan du bedre kartlegge hvilke innlegg din målgruppe faktisk foretrekker at du deler.
  2. Alt handler ikke om likerklikk! Andre typer av engasjement – som klikk (til f.eks nettside), kommentarer og delinger – er ofte enda viktigere. Husk målsetninger, hva var målet med innlegget?
  3. Ved å følge med på denne innsikten over en periode vil du bedre forstå når på døgnet det er best for deg å dele dine innlegg.

Her finner du innsikten på Facebook-siden din:

Under ser du et bilde med ulike type engasjement. På høyre siden ser du at likerklikk er kun 110, mens rekkevidden på innlegget er 8 238, og hele 448 personer har klikket på innlegget.


Det er derfor vesentlig for deg å sette deg ulike mål for innleggene dine. Er det likerklinkk du er ute etter for dette spesifikke innlegget, eller ønsker du at målgruppen klikker seg videre til f.eks din nettside? Da blir kanskje ikke likerklikk-tallet så høyt, men det har alikevel engasjert dine følgere fordi de har klikket seg videre for å lese/lære mer.

Vi håper du får god nytte av ukens tips fra oss. Lykke til!

Vennlig hilsen
Monica og Carina


Vil du lære mer om markedsføring for terapeuter?

Bli med oss på markedsføringskurs!