Påvirkes din terapeutvirksomhet av de oppdaterte retningslinjene fra Forbrukerombudet?
Forbrukerombudet gjennomførte nylig et tilsyn av hjemmesidene og Facebook-sidene til en rekke utøvere av alternativ behandling. Av disse fikk over 30% beskjed om at deres markedsføring i stor grad er i strid med forbrukerombudets retningslinjer.
Så hva kan du skrive på nettsiden din, og hva får du kommunisere i sosiale medier?
Mange står med flere spørsmål enn svar etter at retningslinjene ble oppdatert i sommer. Og det er varslet om mer og hyppigere tilsyn i tiden fremover.
Er du ikke oppdatert på de siste oppdateringene fra Forbrukerombudet så kan du lese dem her Forbrukerombudets retningslinjer for markedsføring av alternativ behandling.
Vi ønsker jo alle å operere i tråd med Forbrukerombudet, og følge deres retningslinjer. Som terapeuter ønsker vi å hjelpe mennesker med vår kunnskap, og være stolte av vårt yrke.
Selv om vi synes at Forbrukerombudet retningslinjer er litt vel strenge, synes vi selvfølgelig at det er viktig at forbrukeren står i fokus, og dermed følge de lovene som nå er satt.
Drøssevis av muligheter!
Selv om markedsføringslovene kan virke både hemmende og frustrerende, finnes det mange smarte og effektive måter å markedsføre deg på. Noen av de mest effektive måtene å spre ditt budskap er 100 % innenfor regelverket.
Bli med oss på workshop – lær hvordan du kan få flere kunder!
1.-2. desember holder vi en markedsføringsworkshop for terapeuter i Oslo. Her kommer vi til å ta opp markedsføringslover du som terapeut må forholde deg til. Og best av alt, vi lærer deg effektive markedsføringsstrategier som du kan begynne å praktisere med en gang.
Denne gang har vi også med oss kommunikasjonsrådgiver Siri Marte Apneseth på laget. Hun har 20 års erfaring som journalist, redaktør, digital- og kommunikasjonsrådgiver.
Les mer om workshopen her!
Påmeldingsfrist 15. november 2017.
Vennlig hilsen
Carina og Monica