Hehe, nå har jo ikke året vært så langt ennå, men dette tipset vil være like aktuelt nå som mot slutten av 2015.
Som busy småbarnsmamma og driver av en klinikk er det viktig for meg å være både fleksibel og effektiv. Markedsføring av bedriften min krever mye, og er en jobb som aldri kan legges til side. Ettersom mye av arbeidsdagen min går ut på å behandle kunder, er det viktig å finne gode rutiner og struktur på alt som skal bli gjort, og ikke minst med markedsføringen.
Fleksibel og effektiv markedsføring- den er mobil!
Jeg bruker mobilen min hele tiden i jobben min. Jeg har både klinikkjournalen og bookingsystemet online og lett tilgjengelig på mobilen. Jeg kan enkelt oppdatere nettsiden min, og jeg kan sende ut nyhetsbrev til kunder rett fra mobilen.
Jeg bruker gode planleggingsverktøy som også lett kan hentes opp og jobbes videre med fra hvilken som helst pc/Mac. Når jeg kommer på en idé noterer jeg det på mobilen og legger det rett i blant annet dropbox. Dropbox synkroniserer filer mellom PC-er, nettet og mobile enheter. Disse filene kan du gjøre tilgjengelig bare for deg selv, eller du kan dele med kollegaer og venner. Jeg bruker flere andre verktøy/program som alle har ulike funksjoner og brukerområder. Alt for å gjøre min hverdag lettere.
Andre bruksområder med mobilen som har verdi for din markedsføring:
1. Bilde og bilderedigering
2. Lage markedsmaterialer
3. Apper som gjør din markedsføring på sosiale medier mye enklere
Min bruk av ”dø-tid” har gjort markedsføring til en lek.
Som sagt så er min tid super viktig. Når jeg er midt i behandlinger av kunder får jeg ikke gjort noe annet enn nettopp det. Og når barna er hentet i barnehagen er det de som er fokus.
Jeg bruker mye ”ventetid” på å jobbe mobilt med min markedsføring. Jeg henter inn bilder jeg har tatt tidligere og redigerer disse, setter det opp i collager. Sparer og systematiserer alt jeg ønsker å bruke. Og henter det frem igjen når det er klart til å brukes.
Er det noe spontant som skjer deler jeg det gjerne direkte på sosiale medier, dersom jeg mener det har noen verdi for de som følger meg der. Les mer om det å engasjere og å gi verdi til dine følgere her!
Jeg bruker dø-tid til å dele, like og kommenter på sosiale medier.
Når er min dø-tid/ventetid?
Det er rett og slett jeg sitter på tog/buss/fly. Når jeg venter på noen på en kafé. Eller når jeg har litt tid mellom slagene på jobb, 15 min her og der er viktige for min markedsføring.
Tog-turen min inn til byen tar 10 minutter og på den tiden har jeg klart å lage et markedsmateriale som jeg senere bruker til f.eks. blogginnlegg, som en del av Facebookstratgien min eller som jeg har tenkt å bruke i mitt neste nyhetsbrev.
Håper du har blitt inspirert til en mer mobil markedsføring!
Klemmer fra ei som gleder seg til å ta fatt på 2015!
-Monica-