Hvordan bli kvitt den slitsomme telefonselgeren?

Monica AschimDigital markedsføring, Drift av klinikk, Tips terapeuter

Er du også lei av å bli oppringt av telefonselgere som presser på deg søkeord og plassannonseringer, samt lover deg både synlighet og høye rangeringer?

Telefonselgere er veldig gode på en ting, nemlig det å selge. Og strategien deres for å få deg på kroken? De vet at de aller fleste innenfor helse- og terapeutbransjen kan veldig lite om markedsføring, og er derfor ansett som et lett salg.

Selv om vi ikke alltid faller for selgerne, så er det lett å bli revet med. Du har kanskje selv en årlig avgift for en plassering i en nettkatalog, på gule sider eller lignende? Men hvordan kan du vite at dette er vel investerte penger og at det virkelig gir deg flere kunder?

Alle som har fulgt oss en stund eller gått vare kurs vet hva vi mener om disse selgerne. Det blir veldig ofte en dyr affære, uten noen målbare resultater.


“Vi har satt budsjettet for dette året, og derfor finnes det ikke rom for flere utgifter på denne posten akkurat nå.”

Neste gang du ringes opp av en telefonselger, og du føler at dette ikke er noe for deg, vil vi at du sier dette: “Vi har satt budsjettet for dette året, og derfor finnes det ikke rom for flere utgifter på denne posten akkurat nå.

De mest ivrige selgerne vil kanskje prøve seg med; ”Ok, så du er ikke interessert i flere kunder du da?”, eller ”Hvilken type markedsføring gjør du, og får du hjelp av noen til dette?”.

Da anbefaler vi at du svarer noe i denne duren: “Vi har jobbet med våre strategier, og vi vet at disse gir gode resultater for vår bedrift.”

Om du er usikker på hva telefonselgeren har å tilby, så anbefaler vi at du leser deg litt opp om denne bedriften og at du sjekker andre leverandører før du går videre.

I neste blogginnlegg vil vi gå nærmere inn på hvorfor kjøpte søkeord og plasseringer i ulike nettkataloger ikke nødvendigvis betyr flere kunder. Og er mest sannsynlig bare en unødvendig utgift for deg og din bedrift.


Vil du lære mer om markedsføring for terapeuter?

Bli med oss på markedsføringskurs!